Ваш кошик0 товарів в кошику
Кошик порожній
Найголовніше про анатомію мундштука від Vandoren 04 грудня 2018

Найголовніше про анатомію мундштука від Vandoren

НАЙГОЛОВНІШЕ ПРО МУНДШТУК: КОНСТРУКЦІЯ

Мундштук – це двигун інструменту, який визначає його загальний тембр і тон. Якість мундштука має вирішальне значення для того, щоб артист зміг продемонструвати усю повноту виразності під час виконання. Улісс Делеклюз, викладач класу кларнету Паризької Консерваторії з 1949 по 1978 рік, полюбляв наголошувати на тому, що незалежно від рівня музиканта, він не може собі дозволити грати на другосортному мундштуці. Ця істина стала причиною популярності мундштука 5RV серед професіоналів і початківців протягом більш ніж півстоліття. З того часу, асортимент мундштуків Vandoren значно розширився новими моделями.

Конструкція мундштука:

Перш за все, важливо дати визначення основним елементам мундштука, проілюстрованим на діаграмі:

Верхня частина (Фейсинг):

Це та деталь мундштука, на якій розміщується тростина. Вона складається з двох елементів: пласкої частини і вигину виїмки.

Відкритість кінчика:

Простір на кінчику мундштука між тростиною і фейсингом.

Камера:

Елемент мундштука, в якому формується звук і який приймає тиск повітря безпосередньо з уст виконавця. Прямуючи далі, через отвір повітря потрапляє до інструменту.

Міст:

Верхня частина камери. Під час фіксації амбушура цей елемент мундштука справляє на звук найбільший вплив.

Межа камери та отвору (у мундштуках для кларнету знана як «трапеція»):

Поверхня, що відділяє камеру від отвору. У мундштуках для саксофону серії V5 межа являє собою виразне звуження простору всередині. У мундштуках серії Java, Jumbo і V16 не існує жодної різниці між товщиною простору камери та отвору.

Взаємодія між елементами:

Мундштук повинен зберігати точність звучання інструменту, адже це надзвичайно важливо. Хоча в залежності від країни або оркестру, тональність звучання може відрізнятися. Більш широкий отвір знижує тон інструменту і дозволяє уникнути потреби у використанні іншої бочки. Форма вигину виїмки (співвідношення між відкритістю кінчика і фейсингом) впливає на відчуття мундштука в устах музиканта.

Взаємодія між мундштуком і тростиною також має виключне значення:

  • При однаковій відкритості кінчика: довгий фейсинг = твердіша тростина; короткий фейсинг = м’якіша тростина;
  • При однаковому фейсингу: відкритий мундштук = м’якіша тростина; закритий мундштук = твердіша тростина.

Гармонійна взаємодія між цими елементами, що змінюється в залежності від морфології музиканта і стилю музики, яку він виконує, є орієнтиром до правильного вибору.

«Я би рекомендував молодим кларнетистам непорушно дотримуватися правила – ретельно підбирати тростину до фейсингу мундштука, інакше кажучи, середньо-закритий мундштук вимагає твердої тростини, а доволі відкритий – потребує м’якої тростини».

Цитата зі статті Улісса Делеклюза «La Clarinette», опублікованій у журналі
«Journal de la Confédération Musicale de France» наприкінці сімдесятих років.