Ваш кошик0 товарів в кошику
Кошик порожній
Про що варто знати, обираючи мундштук – невеликий нарис від майстрів Selmer Paris 08 жовтня 2020

Вибрати мундштук – не так просто, як здається. Хоча на вигляд він дуже простий за формою, цей аксесуар насправді є досить складним продуктом, однаково важливим для початківця, як і для професіонала.

 

Обираючи мундштук для саксофона та кларнета

Розміри різноманітних складових елементів мундштука різняться залежно від моделі, і їх комбінування дозволяє отримати дуже різні конструкції та досягнути абсолютно різних акустичних результатів. Існує прямий зв’язок між фізичними характеристиками мундштука (камери, мосту, отвору, довжини фейсингу і відкритості кінчика) та його музично-акустичних компонентів (звучність, м’якість звучання, гучність, чистота та легкість продування). Будь-які незначні коливання у розмірах цих конструктивних елементів можуть цілковито змінити результат!

Відповідно, не існує такого поняття, як універсальний мундштук. Через це, вибір мундштука є дуже особистою справою, оскільки кожен музикант повинен враховувати свої власні цілі та фізичні особливості (м’язи ротової порожнини, форму зубів та губ). Ось чому важливо запропонувати артисту декілька комбінацій.

 

Як обрати мундштук

Обираючи мундштук, слід зважати як на музиканта, так і на інструмент. Попри свою, здавалося б, просту форму, мундштук насправді досить складний і має вирішальне значення для отримання хороших результатів. В поганому звучанні іноді звинувачують інструмент, в той час, як насправді винен неправильно підібраний мундштук. Крім того, хороший мундштук здатен помітно покращити звук будь-якого інструменту.

Співвідношення між камерою, мостом, отвором, довжиною фейсингу та відкритістю наконечника тонко впливає на музичні та акустичні характеристики – звучність, м’якість тембру, гучність, точність тону та відклик. Будь-які зміни в конструкції мундштука – якими б незначними вони не були – дадуть в результаті зовсім інше звучання.

Мундштуки різняться, як і музиканти: вибір відповідного аксесуару залежить від бажаних музичних результатів, амбушюра артиста і голосу самого інструменту. Невдала комбінація отвору мундштука та отвору кларнета або мундштучної трубки саксофона може зіпсувати точність звучання, якість тону та відклику.

Музикантам не завжди варто обирати мундштук, на якому грати найпростіше. Кращим вибором є та модель, що дозволяє повністю контролювати резонанс тростини і здатна складати певний опір.

 

Серії та відкритості: нескінченна кількість комбінацій

Кожна серія мундштуків Henri SELMER Paris відповідає різній естетиці звуку. Незважаючи на постійно мінливі тенденції і пошуки музикантами власного індивідуального звучання, існують універсальні параметри, які також слід враховувати, пов’язані з морфологією та стилем гри різних гравців. Ось чому Henri SELMER Paris пропонує велику кількість моделей з різними діаметрами отворів – цей елемент мундштука справляє значний вплив на комфорт виконання та легкість току повітря.

Чим більш закритим є мундштук, тим легше ним керувати. Отже, популярні моделі, які часто рекомендують студентам, є відносно закритими мундштуками, такі як C* або 170 для серії S90 (саксофон) або 120 для серії C85 (кларнет). Слід також зазначити, що виконання з певними моделями мундштуків при однаковому діаметрі отвору є більш-менш однаково легкою, незалежно від серії.

І нарешті, головний висновок та рекомендація як обрати правильний аксесуар: існує лише один спосіб дізнатися, який мундштук вам підходить найкращим чином – спробувати!