Професійно про струни від Thomastik-Infeld: які фактори слід враховувати під час поєднання різних струн

Якщо ви прийняли рішення поєднати струни різних серій, слід пам’ятати про шість факторів, дотримання яких дозволить забезпечити оптимальні результати:

  1. Матеріал основи струни:

Матеріал основи струни може вільно комбінуватися в рамках змішаного комплекту струн. Це означає, що цілком прийнятно, наприклад, замінити струну Ля із синтетичною основою на струну Ля зі сталевою основою на скрипках або альтах.

  1. Сила натягу струни:

Якщо ви вже знайшли ідеальну силу натягу струн для свого інструменту, вам неодмінно слід дотримуватися її – не лише в загальному для інструмента, але по-окремості для кожної струни. Якщо ви ще не знаєте ідеальної сили натягу струн для свого інструменту, комбінування різноманітних струн з різною силою натягу дозволяє експериментальним шляхом досягти оптимального результату. Пам’ятайте: остерігайтеся ознак занадто сильного та занадто слабкого натягу!

  1. Висота натягу струни:

Висота натягу струни – це відстань від струни до грифу. Поряд із силою натягу струни, висота натягу струни також важлива з точки зору звучання та керованості інструмента. Залежно від сили натягу відкритої струни (у стані спокою), модуля пружності та відстані до грифу потрібна більша чи менша сила для того, щоб притиснути струну донизу. Чим більший модуль пружності та сила натягу струни, тим менша відстань між грифом та струною. Струни зі сталевою основою володіють високим модулем пружності. Струни з синтетичною основою володіють низьким модулем пружності.

Як правило, інструменти з незначною висотою натягу струни (мінімальна відстань між струнами та грифом) для досягнення ідеального відклику та відчуттів для лівої руки і смичка (керованості) вимагають використання струн із більшою силою натягу або струн зі сталевою основою (завдяки модулю пружності). Якщо на інструменті з невеликою висотою натягу використовується струна з малою силою натягу або з низьким модулем пружності, то така струна під тиском пальців або смичка торкається до грифу, і, таким чином, схильна до брязкання. Однак рекомендується з обережністю підходити до вибору струн з більш високою силою натягу! Це може спричинити до перевантаження інструменту. Більш вигідною та «здоровішою» альтернативою для інструменту є настройка висоти натягу струн скрипковим майстром.

  1. Матеріал обмотки:

Різноманітні матеріали обмотки струн справляють різний вплив на діаметр, смичковий відклик, смичковий шум, відчуття для лівої руки (ковзання), звучання, гучність та опірність корозії.

Матеріал обмотки Діаметр струни Смичковий відклик Смичковий шум

Відчуття для лівої руки

Звучання Гучність Опір корозії Блиск Ефект згладжування
Алюміній Більший Кращий Сильніший Середнє Блискучіше Менша Менший Сильніший Менший
Срібло Менший Середній Середній Покращене Середнє Середня Середній Середній Середній
Хром-сталь Середній Послаблений Нижчий Послаблене Багатше Більша Більший Слабший Більший

  1. Діаметр струни:

Діаметр струни впливає на відчуття для лівої руки та смичковий відклик. Основне помилкове уявлення полягає в тому, що тонші струни – йдеться про менший діаметр – завжди володіють кращим відкликом, ніж товстіші струни. Це припущення правильне, якщо струни, які ви порівнюєте, мають однакову основу, матеріал зовнішньої обмотки та силу натягу струни. Однак, якщо ці характеристики відрізняються, то це припущення втрачає свою істинність.

Матеріал обмотки Діаметр струни Смичковий відклик Відчуття для лівої руки
Алюміній Більший Кращий Середнє
Срібло Менший Середній Краще
Хром-сталь Середній Послаблений Послаблене

 

  1. Стабільність строю та час акустичного розкриття:

Комплекти струн укладаються не лише на основі їх акустичної тривалості життя та характеристик, але й за умови, що вони забезпечують стабільність строю та формування звуку настільки синхронно, наскільки це можливо. Тому, при поєднанні струн різних серій, можуть знадобитися відмінні проміжки часу, аж поки кожна окрема струна досягне стабільного строю і розкриє свій повний акустичний потенціал.

Струни як з плетеною сталевою основою, так і з тросовою сталевою основою, як правило, досягають стабільності строю в найкоротші строки, набагато швидше, ніж струни з іншими матеріалами основи (скрипкова струна Мі зі сталевою основою або альтова струна Ля зі сталевою основою). Як результат, вони легко поєднуються з іншими струнами, коли мова йде про стабільність строю.

Не слід плутати стабільність строю з часом акустичного розкриття (це час, який потрібен струні, щоб розкрити всі акустичні кольори та усунути металічний призвук та фоновий шум), оскільки цей процес для струн зі сталевою основою може тривати значно довше. Це означає, що навіть якщо всі чотири окремо поєднані струни різних серій вже досягли стабільності строю і звучать плавно, кожна з них все ще може вимагати різної кількості часу, щоб розкрити свій повний акустичний потенціал.

Tags: , , , ,